Jak inaczej przekonać do usługi czy produktu aniżeli przekonując możliwego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to bezsprzecznie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.
zdjęcia z dronów
Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie jedynie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz także pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są pewną nowością, wskutek tego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Obecnie reklamą interaktywną równie poprawnie można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja innymi słowy możliwość decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór najlepszych kampanii interaktywnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w której chodziło o to, żeby odbiorca w stanie osobiście zaprojektować swój prywatny smak deseru, scalając pojedyncze jego kompozycje
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była efektywna musi nie wyłącznie wiązać mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, żeby kontrahent, jaki już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, który porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bo uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest z reguły ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na witrynę czy banner, ale cały ciąg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on dobry technicznie oraz bezproblemowy.